Prívátne garážové brány sú vhodným riešením pre objekty ako sú rodinné domy, dielne, garáže. Sekčné garážové brány sú vyrobené zo sendvičových panelov v hrúbke 40mm. Panel je vyrobený z oceľového plechu a výplňou z polyuretánovej peny.
Signal White
Pure White
Sepia Brown
White Grey
Signal Blue
Fir Green
White Aluminium
Grey aluminium
Anthracite Grey
Flame Red
Jet Black
V nasledujúcich tabuľkách uvádzame štandardné rozmery garážových brán. Spravidla sa snažíme zákazníkovi navrhnúť garážovú bránu v štandardných rozmeroch čím zabezpečíme aby neboli panely rezané z výšky čo prinesie lepšiu stabilitu. Výhodou firmy Doorhan je, že sekcie si vyrábajú sami a hlavne vo viacerých veľkostiach.
PODLAHA
Pri montáži je ideálne, ak je už hotová finálna podlaha. Garážová brána sa dá montovať aj bez dokončenej finálnej podlahy, je však potrebné vedieť jej výšku a naznačiť jej výšku na steny. Najbezpečnejšie je, ak pripravíte drevený hranol, ktorý bude tvoriť dosadaciu plochu pre bránu.
Pri bránach širších ako 3500 mm odporúčame na miesto dosadania krídla garážovej brány umiestniť do podlahy oceľový uholník, ktorý bude tvoriť dokonale rovnú dosadaciu plochu.
STENY
Sekčné garážové brány sa montujú z interiérovej strany garáže. Stena, na ktorú sa montuje kovanie by mala byť omietnutá. Bránu je možné montovať na drevenú, kovovú prípadne murovanú či betónovú stenu. Ak chce mať zákazník zateplenú aj interiérovú stenu (ochrana proti premrznutiu muriva) odporúčame nezatepľovať polystyrénom ale VELOX doskou. VELOX doska je pevná a dokonca aj tepelne izoluje. Čelná stena garáže musí byť rovná, nesmie tvoriť "vrtuľu". Steny, na ktoré bude namontované kovanie je potrebné po omietnutí skontrolovať dlhou latou, aby na nich neboli hrbole, výmole, prípadne priehlbiny. Na rovnosti celého stavebného otvoru si treba dať záležať, pre správnu funkčnosť je potrebná ideálna rovina, aby sa neprehýnalo kovanie.
STROP
Strop garáže môže byť betónový, drevený, prípadne oceľové profily, dôležité je aby boli voľne prístupné kotevné body! Pri iných typoch stropov, napríklad SDK musia byť zo spodnej strany sadrokartónu pripravené nosné body rovnobežne s montážnym otvorom. Kovanie brány musí byť zavesené pevne na strope. Pri keramických stropoch (napríklad MIAKO) treba rátať s tým, že do keramickej vložky nieje možné priamo kotviť, keramická vložka nepredstavuje nosný prvok. Je potrebné kotviť do nadbetonávky. MIAKO strop je potrebné vopred nahlásiť, je potrebné prirátať predĺžené kotvy cca 230mm dlhé.
OSTENIA
V prípade, že ostenie chýba, alebo je veľmi malé, je potrebné ho doplniť buď dreveným hranolčekom, alebo kovovým profilom (po dohode vieme za príplatok dodať a namontovať). Šírka ostenia je ideálne 100mm.
NADPRAŽIE
Nadpražie pri ťažných pružinách stačí 125mm (do rozmeru 3000x2470mm), pri torzných pružinách 150mm (príplatkové), 230 mm (štandard) prípadne 350mm (štandard).
ELEKTRICKÝ POHON
Elektrický ťažný stropný pohon je umiestnený nad samotným krídlom brány. Je umiestnený medzi 3000-3500 mm od otvoru. Pohon je elektrický spotrebič vybavený vidlicou na 230V, je potrebné na strope pripraviť zásuvku. Pohon je vybavený orientačným svetlom, ktoré svieti 3 minúty (dĺžka času svietenia záleží od výrobcu elektrického pohonu) po poslednom povele.
PERSONÁLNE DVERE
Personálne dvierka môžu byť vybavené štandardným prahom (75mm do šírky brány 4750), prípadne nízkym prahom (25mm do šírky 4500mm ). Pri oboch typoch je z bezpečnostných dôvodov možné iba otváranie do exteriéru. Dvere sú vybavené samozatváračom s aretáciou, kedy v otvorenej polohe 90stupňov je samozatvárač zabrzdený, t.j. dvierka stoja v plne otvorenej polohe. V prechodových dvierkach je magnetický snímač, ktorý zabraňuje pohonu, aby v prípade pootvorených dvierok uviedol bránu do pohybu.
NÚDZOVÉ ODBLOKOVANIE
Pri výpadku elektrického prúdu alebo poruchy je možné ovládať bránu aj bez elektrického pohonu potiahnutím šnúrky v interiéri. Ak do garáže nevedú iné dvere, je potrebné do brány namontovať systém núdzového odblokovania.
Garážová brána pre správnu funkčnosť a ľahké ovládanie potrebuje vyvažovací mechanizmus. Dodávané typy sú ťažná pružina a torzná pružina.